(Case study) Turniej Showdown – działania marketingowe agencji Gamehub

Autor Sandra Czarniecka 30 listopada 2020, Gaming

Turniej Showdown odbył się w dniach 2-3 października 2020 roku. Pomysłodawcami i organizatorami byli agencja marketingu gamingowego Gamehub, pod brandem Gamehub Challenge, oraz Polish Pro League – największa liga dla polskich graczy na platformie Faceit, gdzie uczestnicy turnieju rywalizowali w grze Counter-Strike: Global Offensive.

Twórcy gamingowi mieli za zadanie stworzyć 5-osobowy zespół, w których skład wchodzili widzowie oraz gracze z bliskiego środowiska. Kapitanami drużyn byli – Pago, Saju, Grabagra, Majszi, Ikusia, Klaudia Croft, Tom223 oraz Grubamruwa. W owych zespołach znaleźli się również inni znani streamerzy, m.in. Izak, Pevor, Leh czy Angelika.

Dużym wsparciem przedsięwzięcia byli również partnerzy – HyperX oraz Yumisu.

HyperX – marka sprzętu dla graczy – ufundowała nagrody dla trzech laureatów:
1 miejsce: 3000 złotych oraz 5 zestawów gracza składających się z: słuchawek HyperX Cloud Stinger S, klawiatury HyperX Alloy Core RGB, myszki HyperX Plusfire Raid, podkładki pod myszkę HyperX Mouse Pad;

2 miejsce: 5 zestawów gracza składających się z: słuchawek HyperX Cloud Stinger S, klawiatury HyperX Alloy Core RGB, myszki HyperX Plusfire Raid, podkładki pod myszkę HyperX Mouse Pad;

3 miejsce: 5 zestawów słuchawek HyperX Cloud Stinger S

MVP: Yumisu – marka foteli gamingowych – ufundowała wysokiej jakości fotel Yumisu 2050 Red dla najlepszego zawodnika turnieju (MVP), który został wyłoniony poprzez głosowanie na fanpage’u Gamehub Challenge.

Nagrody SHOWDOWN 2020

Nagrody SHOWDOWN 2020

Głosowanie polegało na skomentowaniu posta konkursowego na fanpage Gamehub Challenge i podanie wybranego zawodnika, który powinien (zdaniem głosującego) wygrać fotel gamingowy. Wśród nominowanych znaleźli się: „Saju” (Team Saju), „_Chewie” (Team Saju), „zaNNN-” (Team Saju), „Pevor” (Team Majszi) oraz „Vyseer” (Team Tom223).

Konkurs miał również na celu przekierowanie ruchu z Twitcha na Facebooka, aby wspomóc budowanie społeczności oraz wygenerować zasięgi. Widzowie mieli około 24 godzin na oddanie głosu. Co ciekawe, profil Gamehub Challenge utworzono całkiem niedawno i zdążyło polubić go zaledwie około 180 osób, a mimo to post konkursowy zyskał spory rozgłos i dotarł do ponad 10 tysięcy internautów w grupie docelowej „gaming”. Post konkursowy został również udostępniony przez streamerów na ich oficjalnych kontach Twitch podczas transmisji: Pago (średnio 2 265 widzów podczas turnieju), Pevor (średnio 1 452 widzów), Saju (średnio 1 023 widzów) czy xTom223 (średnio 419 widzów).

W głosowaniu wzięło udział 281 osób, a sam fotel trafił w ręce zawodnika o nicku „Vyseer”.

Yumisu MVP Award

Głosowanie Yumisu MVP Award

Zadania organizatorów

Gamehub Challenge zajmuje się organizacją turniejów esportowych dla profesjonalnych oraz amatorskich drużyn. Przy turnieju Showdown agencja odpowiadała za:

– planowanie organizacji turnieju (regulamin, harmonogram, strategia social media),

– przygotowanie informacji i prezentacji dla sponsorów i partnerów,

– docieranie do community z wydarzeniem,

– kontakt z twórcami oraz ich drużynami,

– planowanie i kontrola budżetu,

– współpraca ze studiem i organizacja transmisji live,

– koordynacja współpracy influencerów z community,

– tworzenie raportów dla partnerów turnieju.

Polish Pro League był odpowiedzialny za:

– organizację i administrację rozgrywek CS:GO,

– dbanie o zaplecze techniczne gry,

– strategia social media na kanałach Polish Pro League,

– tworzenie drabinki turniejowej,

– rozwiązywanie sytuacji kryzysowych związanych z grą, graczami i problemami technicznymi.

Działania promocyjne dla naszych partnerów

Podczas transmisji z turnieju na platformie Twitch.tv grafika z logiem sponsora była wyświetlana przez niemal cały czas (z wyjątkiem przerw reklamowych, gdzie wyświetlane były reklamy audio-video). Pod odtwarzaczem platformy w opisie umieszczono baner o wielkości 320×320 px, reklamujący każdego z nich. Ponadto nasz chatbot wysyłał podczas transmisji automatyczne wiadomości z reklamą – informacją o samej marce i/lub jego produktach. Logo partnerów umieszczono na wszystkich materiałach i postach w social mediach związanych z turniejem, wraz z oznaczeniem oficjalnych profili marek dla przekierowania ruchu. Nie zapomnieliśmy również o postach dedykowanych, zawierających stricte reklamę sponsora z uwzględnieniem informacji, czym się zajmuje.

Efekty naszych działań na podstawie turnieju Showdown 

Przez dwa dni turnieju oficjalny stream agencji oraz pojedynczych graczy wyświetlono łącznie 182 365 razy (123 289 2 października oraz 59 076 3 października). Pierwszego dnia najwięcej wyświetleń mieli Pago (39 600) oraz Pevor (24 900), a drugiego – Pevor (20 380) i Saju (13 279). W szczycie oglądalności w jednym momencie (peak) pierwszego dnia rekordzistą był Pago (3 343), a drugiego – Saju (3 082), którego drużyna sięgnęła po pierwsze miejsce turnieju. Co ciekawe, Tom223, który streamuje od 2016 roku, podczas turnieju Showdown pobił swój rekord (peak). Oglądało go w jednym momencie nawet 1 442 osób. To pokazuje, jak chętnie oglądany był turniej i jakie zainteresowanie wzbudził.

Transmisje SHOWDOWN 2020

Streamerzy podczas trwania turnieju.

Dzięki naszej profesjonalnej organizacji i koordynacji, zainteresowały się nami ogólnopolskie media, a stream z wydarzenia został udostępniony również na profilach HyperX czy Ja, Rock!.

Zainteresowanie graczy turniejem Showdown i odniesiony sukces pokazuje potencjał turniejów z tej serii i doskonale rokuje na przyszłość. Dokładamy wszelkich starań, by podnieść świadomość społeczności na temat tego, jak potężna jest branża gamingowa, oraz jak dużo możliwości ona oferuje. Agencja Gamehub z każdym projektem rozwija się coraz bardziej i doskonali swoje umiejętności, co przekłada się na kolejne innowacje  – mamy pomysły na kolejne wydarzenia, które z pewnością będą przyciągać jeszcze więcej widzów.